Turinio kūrimo socialiniams tinklams atmintinė: kaip įtraukti ir išlaikyti sekėją (2 dalis)

Didėjant informacijos srautui, pritraukti ir išlaikyti sekėją tampa vis sunkiau, todėl tenka vadovautis įvairiomis taisyklėmis, kurios leidžia sparčiau auginti savo tikslinę auditoriją. Tam, kad sudomintumėte sekėją reikia orientuotis į jo poreikius, problemas, kurias pirmiausia ir turėtumėte absibrėžti. Kitas svarbus socialinių tinklų aspektas – verslo bei klientų interakcijos, kurioms kiekviena įmonė turėtų skirti pakankamai dėmesio, nes tai, kaip bendraujate su savo klientais gali stipriai paveikti įvaizdį ar net sustabdyti klientų augimą. Nuo ko pradėti bei kas dirbant su socialinių tinklų turiniu svarbiausia – sužinosite vadovaudamiesi toliau pateiktomis gairėmis.

Sudominkite sekėją

Facebook ir Instagram reklamos

Kartais atrodo, jog užtenka sukurti geras Facebook ar Instagram reklamas ir žmonės seks Jūsų puslapius, tačiau tai nėra taip paprasta. Nors ir gali būti, kad potencialūs sekėjai užeis į Jūsų profilį, tačiau yra tikimybė, jog jie taip ir nepasirinks sekti. Kadangi atsivesti naujus žmones į profilį kainuoja daug, todėl reikia kurti kokybišką turinį, kad užėjęs potencialus klientas pas Jus ir pasiliktų. Tai turi būti ne tik estetiškai atrodantys vizualai, bet ir vertinga informacija – pasidalinkite patarimais, įkvėpimais, kitais Jūsų manymu būtent Jūsų klientui svarbiais dalykais.

Prisiminkite – žmonės kuria žmonėms

Dauguma tikisi socialiniuose tinkluose užmegzti ryšių, pasidalinti geromis emocijomis, išsakyti savo nuomonę ar pasidalinti patirtimi. Kiekvienas komentaras, reakcija į Jūsų story ar žinutė yra šansas sukurti gerą atmosferą bei parodyti dėkingumą ir dėmesį žmogui, kuris skyrė savo laiko Jums. Socialiniuose tinkluose bendraukite su žmonėmis kaip su draugais ar kaip su klientais, kurie užeitų į Jūsų fizinę parduotuvę. Juk pamatę juos būtumėte kuo malonesni, kad klientas nusipirktų ir dar grįžtų atgal. Lygiai taip reikia žvelgti ir į socialinių tinklų bendravimą – čia žmogus galimai pirmą kartą sužino apie Jūsų produktą, turi pirmą interakciją. Atsakyti į visus komentarus ir žinutes ypač svarbu pradžioje, kai Jūsų bendruomenėje dar nėra daug žmonių.

Nusibrėžkite savo kliento ,,žemėlapį”

Pradžioje itin svarbu apsvarstyti, kas yra Jūsų klientas – ne tik jo amžius, lytis, šeimyninė padėtis, bet ir jam kylančios problemos, jo vertybės, artėjantys pokyčiai, kuriems Jūs galite padėti pasiruošti. Paimkite lapą ir surašykite visus šiuos dalykus, viską, kas rūpi Jūsų potencialiam klientui. Tokiu būdu bus lengviau kurti turinį, kai sugalvoję temą pažvelgsite į „žemėlapį“ ir žinosite, ar toks tekstas bus aktualus sekėjui. Kuo vertingesnį turinį kursite, tuo didesnė tikimybė, jog sudominsite ir pritrauksite ne vieną pirkėją. Tiesa, kartais procesas gali užtrukti ne vieną mėnesį, kol stebėdamas Jūsų turinį sekėjas nuspręs iš tikrųjų tapti klientu ir įsigyti gaminamų produktų, todėl būkite kantrūs – ilgainiui klientų ims daugėti sparčiau.

Pastovumas ir dažnumas

Būkite ištikimi sau ir klientams – turinį kelkite vienodu dažnumu. Tai reikalinga tam, kad sekėjai nepamirštų apie Jūsų egzistavimą, nes retai dalindamiesi įrašais rizikuojate prarasti senus sekėjus ir neįgyti naujų. Dėl didelio naujienų srauto tokie dalykai greitai pasimiršta, todėl po ilgo laiko pamatęs Jūsų turinį sekėjas nebežinos nei kas Jūs, nei kodėl Jus pasekė. Jeigu neturite laiko kurti turinio kasdien, galite įrašus planuoti į priekį, tokiu būdu ir sutaupysite laiko ir nepamiršite įkelti. Kai kurie nusprendžia paskirti tam tikrą dienos metą darbui socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu išugdomas įprotis ir nereikia Instagram’ui ar Facebook’ui skirti visos dienos. Pavyzdžiui, nuo 9 iki 10 val. skiriate savo turinio kūrimui, įrašų skelbimui, atsakymams į komentarus. Vėliau pastebėsite, kiek laiko užtrunkate dažniausiai, kokią medžiagą reikia pasiruošti iš anksto ir kitus svarbius dalykus.

Turinį kuriate ne sau, o sekėjui, todėl ir kalbėti turite apie jį ir jo poreikius. Pasakojimas apie save gali sudaryti tik apie 20 proc. turinio (kas penktas įrašas; vienas sakinys iš penkių ir pan.). Nepamirškite, Instagram tinklelis neturi atrodyti kaip skelbimų lenta, kurioje vien tik nuolaidos, išpardavimai ar kita informacija apie įmonę. Rašykite apie tai, kas padarytų Jus vertus kliento dėmesio – kaip išspręsti problemą, kaip patobulėti vienoje ar kitoje srityje, nuo ko pradėti siekiant savo tikslų, ką daryti, susidūrus su tam tikrais iššūkiais. Kalbėkite apie tai, kas svarbu, kas pagerintų sekėjo gyvenimą, o tuo pačiu kurtų gerą įvaizdį ne tik apie Jūsų puslapį, bet ir įmonę, produktą.

Kai norite daugiau papasakoti apie save, nebijokite parodyti verslo kasdienybės, įtraukite žmones į procesą, leiskite jiems pamatyti, kaip vyksta darbai, ką veikia komanda, kur gimsta ne tik idėjos, bet ir pagaminami patys produktai. Pasidalinkite ir geromis klientų patirtimis, atsiliepimais – tai kuria patikimos įmonės įvaizdį. Taigi, kurkite ne vien edukacinį turinį, bet ir parodykite visą procesą – ką veikiate per dieną, kaip vyksta gamyba. Be to, pradėkite kelti turinį soc. tinkluose dar tada, kai pats produktas yra tik kuriamas. Leiskite klientams pamatyti visus verslo vystymosi etapus – tokiu būdu jie jausis artimesni, tarsi jau pažinotų Jūsų verslą nuo pat pradžių. Taip dalis turimos auditorijos taps būsimais klientais.

Svarbiausia – būkite savimi, nes turinyje turi atsispindėti tai, kas Jums rūpi, kokią vertę siekia sukurti būtent Jūsų verslas. Stebėti ir ieškoti įkvėpimo kitur – naudinga, tačiau galiausiai turite atrasti savo balsą, originalų įvaizdį. Nesijaudinkite, jeigu Instagram‘o puslapis ar vizualai dar neatrodo taip nepriekaištingai, kaip norėtumėte – tai Jūsų individualios kelionės dalis.

Nežinote, apie ką kurti?

Kūrybinis blokas ištinka kiekvieną turinio kūrėją. Kartais gali atrodyti, kad aprašėte viską, ką žinote ir ką norėjote pasakyti, tačiau visuomet įmanoma atrasti dar kažką daugiau. Štai keli patarimai, kurie padės išsivaduoti nuo kūrybinio aptemimo:

  • Išeikite pasivaikščioti – gaivus oras suteiks jėgų ir leis smegenims pailsėti.
  • Darykite kažką, kas Jums nėra įprasta – mąstymą lavina išėjimas iš komforto zonos, pavyzdžiui, naujos kalbos mokymasis.
  • Pakalbėkite su kitais kūrėjais – Facebook’e galite rasti ne vieną grupę, kurioje žmonės klausia, dalinasi idėjomis ir atsakymais.
  • Užsiimkite mėgstama atpalaiduojančia veikla – sportas, piešimas ar skaitymas padės pailsėti.
  • Pamatykite kažką naujo – aplankykite parodas, spektaklius, žiūrėkite meninius filmus – visa tai įkvėps ir duos naujų idėjų darbams.
  • Rašykite apie nieką – apie savo dieną, nuotaiką, orą – šis pratimas taip pat išlaisvina kūrybingumą.
  • Leiskite sau klysti – pradėkite, net jeigu galvojate, kad neturite idėjos, nesate dėl jos tikri arba galvojate, kad bus blogai. Klaidas visada galėsite ištaisyti, video perfilmuoti, o tekstą perrašyti.
  • Medituokite – leisite savo sąmonei pailsėti ir atrasite vidinę ramybę,
  • Padarykite Instagram apklausą – apie ką sekėjai nori sužinoti daugiau? Tokiu būdu ne tik pasipildysite naujomis temomis, bet ir kursite itin aktualų turinį sekėjams.

Kiekvienas patarimas – žingsnis link sklandesnio darbo su socialiniais tinklais, tačiau verta prisiminti, jog daug dalykų išmoksite praktikoje, tad pradėkite darbus su socialiniais tinklais net ir tuomet, kai atrodo, jog vis dar kažko trūksta – laiko, kūrybiškumo ar idėjų. Jeigu vis dėlto nusprendėte, jog socialiniai tinklai ne Jums, patikėkite savo įmonės įvaizdį profesionalams – taip ne tik būsite garantuoti, jog kuriamas kokybiškas turinys, bet ir sutaupysite laiko.

Leave a comment