Turinio kūrimo socialiniams tinklams atmintinė: kaip įtraukti ir išlaikyti sekėją (1 dalis)

Kiekvienam verslui svarbu jo reprezentacija internete, o ypač – socialiniuose tinkluose. Būtent todėl prieš žengiant į įvairias platformas naujiems verslams privaloma atlikti tam tikrus namų darbus ir būti pasiruošusiems įvairioms situacijoms.

Socialiniai tinklai – itin greitai kintanti sritis, tačiau kai kurios taisyklės išlieka vienodos ir pritaikomos visiems verslams ir naujoms pradžioms. Prieš pasinerdami į socialinių tinklų turinio kūrimo džiungles turite prisiminti kelias svarbias tiesas, kurios padės nepasiduoti ir sėkmingai judėti pirmyn.

Prieš kurdami prisiminkite:

Svarbi taisyklė, kurią turite žinoti pradėdami kurti turinį socialiniuose tinkluose – nelyginkite savo pradžios su kažkieno viduriu. Dažnas išsirenka puslapių pavyzdžius, kurie atrodo nepriekaištingai ir bando kurti pagal juos, o kai tokio paties rezultato pasiekti nepavyksta, kyla nusivylimas ir nepasitikėjimas savo žiniomis bei galimybėmis. Turėti pavyzdžių, kurie įkvepia ir kuriais norite sekti naudinga, tačiau nevertėtų aklai kopijuoti kitų – ieškokite, kas atspindėtų Jūsų vertybes ir išskirtinumus. Kiekvieno pradžia, patirtis ir pasiekimai skirtingi, todėl tikėkite savo sugebėjimais ir pasieksite norimų rezultatų.

Reikia pradėti, kad sužinotumėte, ko iš tikrųjų nemokate. Kartais baimė neleidžia net imtis veiksmų, reikalingų sėkmingai ir sklandžiai pradžiai, o ir įsivaizdavimas, kad daryti klaidas – draudžiama, tikrai neprideda pasitikėjimo savimi. Galvojimas, jog nieko nemoki gali būti paneigtas vos tik pradėjus įveikinėti realias užduotis, kai suprasite, kad kai kuriuos dalykus jau žinote, o kitus galite greitai sužinoti skaitydami straipsnius, dalyvaudami mokymuose, seminaruose ar sekdami Instagram bei Facebook profilius, kurie kalba apie tai, kaip tobulėti socialinių tinklų turinio kūrime. Daug dalykų išmoksite ir darbų eigoje, darysite klaidas, tobulėsite ir taip pasieksite savo tikslus.

Jeigu Jūsų produktas naujas, nepamirškite jo išbandyti, kad sužinotumėte jo poreikį rinkoje. Kad ir kokį gerą ar Jūsų manymu reikalingą dalyką sukursite, nepasitikrinę nežinosite, ar tokio produkto kažkam reikia. Būtent todėl, pradėkite mažais žingsneliais – paleiskite nemokamą paslaugos versiją (pavyzdžiui, jeigu darysite treniruotes, pradėkite vesti nemokamas treniruotes parke), sudarykite apklausą, kurioje žmonės galėtų atsakyti, ką apie tokius produktus ar paslaugas jau žino, ar yra bandę. Ir, žinoma, niekuomet nenuvertinkite gero marketingo galių.

Nereikėtų tikėtis, kad organiškas srautas Jums jau atneš pirmuosius pardavimus. Privalote nusimatyti, koks biudžetas bus skiriamas reklamai kiekvieną mėnesį, ir pasverti, kad paskyrę per mažai – didelių rezultatų taip ir nesulauksite. Dalis pradedančių verslininkų mano, jog jų produktas toks geras, kad jo nereikia net reklamuoti, tačiau tai nėra tiesa. Kiekvienas marketingo strategijos žingsnis bei priemonė padės didinti pirkimus, todėl labai svarbu kokybiškas turinys bei vizualai. Įdėję pastangų į įdomius ir Jūsų produkto bei įmonės estetiką atitinkančius tekstus, video ar kito formato reklamas pastebėsite ne tik didėjantį sekėjų skaičių, bet ir augančius pardavimus, prekės ženklo atpažįstamumą.

Vis dėlto, kad ir kaip norėtųsi, jog visi į marketingą investuoti pinigai atsipirktų žaibiškai, tai nėra įmanoma. Visų pirma, svarbu prisiminti, jog Facebook organiškai įrašus parodys vos 10% Jūsų sekėjų, pavyzdžiui, jeigu puslapį seka 1000 žmonių, organiškas įrašo parodymas sieks tik 100 sekėjų. Būtent todėl itin svarbu kiekvienas įrašo pasidalinimas, patiktuko paspaudimas ar komentaras. Kvieskite savo draugus, pažįstamus ar kolegas atlikti visus šiuos veiksmus, kad įrašai iškiltų į srauto viršų ir kitaip paskatintų algoritmus veikti Jūsų naudai. Taip pat nereikėtų tikėtis, jog pirkimai atkeliaus tą pačią dieną ar savaitę – sekėjas gali likti tik stebėtoju, kol po kelių mėnesių nuspręs įsigyti Jūsų produktą ar paslaugą.

Dalykas, su kuriuo susiduria visi socialinių tinklų kūrėjai – kritika. Ji neleidžia pailsėti ir kartais gali pasirodyti, jog viskas, ką darote, yra kažkuo neteisinga, neturi vertės ar yra neįdomu. Svarbu suvokti, kad kritikos sulauksite visuomet – ir pradžioje, ir jau pažengę, o pačią kritiką išsakys nebūtinai specialistai ar Jūsų konkurentai, tai gali būti ir Jūsų sekėjai, netgi pažįstami, draugai. Kartais to priežastis bus sąmoningas pavydas arba nesupratimas, kodėl darote tai, ką darote. Būtent todėl, labai svarbu prisiminti savo tikslus ir vertybes, nekeisti jų išgirdus kiekvieną kritišką nuomonę, tačiau visuomet išklausyti, ką Jums nori patarti kitas žmogus, ypač, jei tai pateikiama konstruktyviai.

Taigi, žinodami šias taisykles galite pereiti prie turinio kūrimo, kuriam svarbu ne tik kokybiški tekstai, bet ir bendra puslapio estetika bei firminio stiliaus laikymasis. Gerai žinodami savo produktus bei klientą sukursite ir jam aktualų turinį, kuris sparčiai pritrauks potencialius klientus. Antroje dalyje sužinosite, kaip sudominti sekėją ir paskatinti jį įsitraukti, bei gausite patarimų, kokiais būdais įveikti visiems kūrėjams kylančią problemą – kūrybinį bloką.

Leave a comment