SEO tai Search Engine Optimization trumpinys, kuris reiškia procesą skirtą pakelti internetinės svetainės matomumą paieškos sistemų rezultatuose. Srautas gautas iš SEO pastangų nieko nekainuoja ir dažnai yra vadinimas „organiniu“ arba „natūraliu“. Daug kas tiki mitu, kad jeigu savo svetainę reklamuosite naudodami Google Ads, jūsų matomumas paieškos rezultatuose pagerės, bet tai yra visiškai nesusiję dalykai ir gal tik 10-15% žmonių iš tiesų paspaudžia ant skelbimų esančių viršuje, kol visi likę juos aplenkia ir eina prie organiškai rodomų svetainių, nes jos tiksliausiai atitinka tai, ko ieškote.
Kas yra SEO ir kaip tai veikia?
SEO tai Search Engine Optimization trumpinys, kuris reiškia procesą skirtą pakelti internetinės svetainės matomumą paieškos sistemų rezultatuose. Srautas gautas iš SEO pastangų nieko nekainuoja ir dažnai yra vadinimas „organiniu“ arba „natūraliu“. Daug kas tiki mitu, kad jeigu savo svetainę reklamuosite naudodami Google Ads, jūsų matomumas paieškos rezultatuose pagerės, bet tai yra visiškai nesusiję dalykai ir gal tik 10-15% žmonių iš tiesų paspaudžia ant skelbimų esančių viršuje, kol visi likę juos aplenkia ir eina prie organiškai rodomų svetainių, nes jos tiksliausiai atitinka tai, ko ieškote.
Paieškų sistemos tikslas yra pateikti atsakymą į žmogaus užklausą kuo greičiau ir kuo tiksliau. Tai yra daroma, kai paieškos sistemos robotas nuskenuoja visus puslapius esančius internete, naujus ir tuos, kuriuose atsirado kažkas naujo, bei juos suindeksuoja. Indeksavimas padeda suvokti kokio tipo tai puslapis, ką jis reklamuoja ar parduoda ir priskiria jį tam tikrai kategorijai pagal gautą informaciją. Ir tada paieškos sistemos nusprendžia kokią svetainę, pagal konkrečią užklausą ir kaip aukštai parodyti puslapio viršuje.
Taigi SEO darbas yra dirbti kartu su paieškos sistema būtent tam, kad Jūsų svetainė būtų matoma/ rodoma kuo daugiau žmonių. Tai yra svarbu, nes beveik 90% žmonių, kurie kažko ieško, niekada neina į antrą paieškos puslapį, o jeigu neranda to, ko ieško, tiesiog bando suvesti kitą raktažodį.
Kodėl verta investuoti į SEO?
Pagrindinė priežastis – nemokamas ir organiškas žmonių srautas. Vienintelė Jūsų investicija yra Jūsų laikas, nes viską galite pasidaryti patys. Net 73% viso srauto pasaulyje yra organinis, tai reiškiasi, kad jeigu žmogus turi pasirinkimą, jis tikrai rinksis organiškai sugeneruotą rezultatą, o ne reklamą.
SEO yra atsparus reklamas blokuojantiems įrankiams. Tai reiškia, kad tie žmonės, kurie jais naudojasi (reikia pripažinti, kad tokių yra dauguma), net nemato jiems reklamuojamų svetainių paieškos sistemose, o iš karto mato tik organiškus rezultatus. Taip pat, tai gali atnešti ir pajamas. Palyginus įvairių sričių srauto rezultatus, galima matyti, kad SEO pritaikymas sugeneruoja apie 40-50% visų jų gaunamų pajamų.
Keturių žingsnių SEO planas:
- Padarykite raktažodžių paiešką, kad suprastumėte ko ir kaip dažnai Jūsų potencialus klientas ieško. Kuriant savo puslapį ir rašant ten tekstus, reikėtų kliautis ne savo nuojauta bandant atrinkti raktinius žodžius, o tikslia analize.
- Optimizuokite savo svetainę ir įtraukite pagrindinius verslo raktažodžius į savo svetainės turinį, kurdami kokybiškus tekstus.
- Reguliariai kurkite kokybišką ir vertingą turinį teksto Šioje vietoje svarbu suprasti, kad tiek paieškos sistemoms, tiek Jūsų klientas kokybė bus daug svarbesnė už kiekybę, todėl sąžiningai dirbkite kurdami jos turinį.
- Gaukite nuorodų į savo svetainę iš kitų respektabilių svetainių. Kadangi konkurencija yra milžiniška, labai svarbu, kad jūsų svetainė būtų matoma ir kituose puslapiuose, jie turi būti autentiški ir turinys, kuriame yra pateikiama nuoroda, turi būti kokybiškas.
Pats SEO susideda iš trijų dalių: techninis, vidinis ir išorinis. Trumpai papasakosime iš ko susideda kiekviena dalis, kaip ją galite susitvarkyti ir optimizuoti patys.
Techninis SEO
Techninis SEO yra visos Jūsų pastangos paruošti ir sutvarkyti savo svetainę, kad paieškos sistemų robotams nekiltų jokių kliūčių nuskaityti jos turinį. Svetainė turi būti techniškai tvarkinga, tai reiškia, kad ji veikia greitai, kad visos nuorodos atsidaro, kad paveikslėliai ir/ar vaizdo įrašai užsikrauna greitai.
Iš ko susideda techninis SEO?
Indeksacija – pirmas žingsnis, kurį reikėtų padaryti, jeigu jo dar nėra, tai susikurti sitemap.xml ir pateiktį jį Google Search Console. Tai yra Jūsų svetainės žemėlapis, kuriuo naudojasi paieškos įrankio robotai, kad matytų į kuriuos puslapius eiti, o į kuriuos ne. Jeigu nežinote ar turite savo svetainės žemėlapį, tai galima lengvai patikrinti, tiesiog naršyklės viršuje įrašykite: jūsųsvetainėspavadinimas.lt/sitemap.xml ir jeigu rodys, kad puslapis nerastas, tai žinokite, kad jį reikia susikurti. Tai padaryti taip pat labai paprasta, tiesiog nueikite į svetainę xml-sitemaps.com ir įvedę savo puslapio adresą galėsite vienu mygtuko paspaudimu jį susigeneruoti. Reikėtų nepamiršti, kad kiekviena puslapių kūrimo platforma gali turėti skirtingus būdus, kaip teisingai sugeneruoti žemėlapius, bet informacija apie tai yra lengvai prieinama internete. Jeigu norite puslapius paslėpti nuo Google, pažymėkite juos kaip „noindex“, o jeigu turite labai didelę svetainę (250+ puslapių) naudokite robots.txt.
Nuskaitymo biudžetas – kadangi paieškos sistema turi limituotus resursus, ji iš 100 puslapių jūsų svetainėje nuskaito tik apie 10 puslapių, todėl naujai sukurtoms svetainėms kilti rezultatų puslapyje sekasi kiek lėčiau.
Puslapio greitis – nuo šių metų birželio mėnesio Google algoritmas ypatingą dėmesį skiria Jūsų svetainės užsikrovimo greičiui. Reikia žinoti, kad matuojamas greitis yra ne visos svetainės, o kiekvieno puslapio atskirai ir kuo daugiau puslapyje turinio, tuo ilgiau jis kraunasi.
Norint padidinti savo puslapio greitį, reikėtų pradėti nuo nuotraukų optimizavimo. Žmonės dažnai nori kelti pačios geriausios kokybės nuotraukas į savo puslapį, o gera kokybė reiškia ir didelį failo dydį, kuris kraunasi daug lėčiau. Nuotraukų reikėtų naudoti kiek įmanoma mažiau ir naudoti .jpg ir .webp formatus bei sumažinti nuotraukos dydį iki 200kb. Taip pat, venkite įmantrių animacijų naudojimo.
Puslapio architektūra – paprastumas jūsų svetainės struktūroje yra didelis pliusas. Todėl atkreipkite dėmesį kaip pats puslapis yra sudėliotas ir kiek jame yra skirtingų kategorijų.
Nukreipimai ir nuorodos – jeigu neseniai sukūrėte naują svetainę visai kitu pavadinimu, bet vykdote tą pačią veiklą, tai galite sukurti nukreipimą iš senojo puslapio į naują, kurį naudojate dabar. Jeigu to nepadarysite, paieškos sistemos nesupras, kad jūsų senas ir naujas puslapis yra tokie patys. Taip pat pasirūpinkite, kad jūsų puslapis niekur nemestų „Puslapis nerastas“ klaidos. Ji dažnai nutinka, jeigu ištrynėte kažkokį puslapį ir vietoje jo sukūrėte naują, bet nepadarėte teisingo nukreipimo, todėl būtinai tai sutvarkykite. Pasistenkite, kad Jūsų svetainės adrese nebūtų nukreipimo grandinių, tai reiškia, kad naršyklės laukelyje nukreipimas į konkretų puslapį būtų kuo trumpesnis.
Vartotojo patirtis – tai yra kaip ilgai klientas išbūna Jūsų puslapyje, kaip giliai per puslapius jis eina, ar kažkas jį sudomina, ar apskritai lengva naviguoti ir rasti tai, ko ieško.
Prieinamumas – turime galvoje tuos žmones, kurie turi regėjimo negalią. Reikėtų įsitikinti, kad jie geba Jūsų puslapyje lengvai susigaudyti bei perskaityti ten pateikiamą turinį.
Struktūros žymos – jeigu turi internetinę parduotuvę, kur prekiaujate konkrečiomis prekėmis, Jūs galite pažymėti, kurioje tiksliai vietoje yra kaina, kur yra pateikiami atsiliepimai apie prekę, ar kur yra prekės aprašymas.
Saugumas (SSL) – saugumo sertifikatus gali nemokamai pateikti Jūsų puslapio tiekėjai. Jie reiškia, kad Jūsų svetainėje lankytis yra saugu ir paieškos sistemos robotai teikia pirmenybę saugioms svetainėms.
Vidinis SEO
Tai yra viena svarbiausių SEO dalių ir tai apima jūsų pastangas skirtas paruošti ir sutvarkyti internetinę svetainę tam, kad paieškos sistemos robotai teisingai suprastų apie ką yra Jūsų svetainė. Tai padės pakelti svetainės reitingą ir pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose.
Raktažodžių paieška ir optimizacija.
Yra daugybė būdų kaip galima atlikti raktažodžių paiešką ir optimizavimą, bet pirmai pradžiai siūlome pasinaudoti paprasčiausia strategija:
- Užsirašyti nuo 5 iki 15 frazių, kurios apibūdina Jūsų verslą, paslaugas ir produktus bei kurias manote, kad Jūsų vartotojai suveda, kad surastų būtent Jūsų puslapį. Atliekant šią analinę reikėtų stengtis mąstyti kaip klientas, o ne kaip verslo savininkas.
- Tada pasinaudokite raktažodžių generavimo įrankiu Keyword planner (reikia susikurti Google ads paskyrą), kad sugeneruotumėte daugiau idėjų.
- Išsirinkite raktažodžius su mažiausia konkurencija (tai bus tie raktažodžiai, kuriuo nėra patys populiariausi, bet tiksliausiai apibūdinantys Jūsų verslą) ir įrašykite juos į Google paieškos sistemą. Paanalizuokite pirmas 5 puslapyje pateikiamas svetaines. Pasižiūrėkite, kaip yra sutvarkytos jų svetainės, kokia informacija pateikiama.
- Išsirinkite galutinius raktažodžius, kuriuos naudosite savo pardavimų puslapiuose ir tinklaraštyje.
Svarbu žinoti, kad kuo mažesnė konkurencija, tuo greičiau ir paprasčiau Jūsų sukurtas turinys gali iškilti į aukštas paieškos rezultatų pozicijas.
- Įdėkite galutinius raktažodžius į Meta nustatymus (pavadinimas ir aprašymai). Nepamirškite, kad žmonės matys juos paieškos sistemose. Rekomenduojama neviršyti 60 ženklų pavadinime ir 160 ženklų aprašyme, kad Jūsų tekstas pilnai sutilptų.
- Įdėkite tuos raktažodžius į pirmus 100 puslapio žodžių. Robotas skenuoja puslapį nuo viršaus į apačią, todėl svarbu, kad raktažodžiai būtų kuo aukščiau ir kuo daugiau pasikartotų, bet svarbu neperlenkti lazdos ir išlikti organiškiems.
- Įdėkite raktažodžius į nuotraukų failo pavadinimą (prieš keliant į puslapį), nuotraukos aprašymą ir „alternative tag“.
- Naudokite gautų raktažodžių sinonimus.
Kurkite kokybišką turinį
Turinys gali būti komercinis/pardaviminis arba informacinis/edukacinis.
Abiem atvejais tas turinys turi būti kokybiškas ir padėti Jūsų klientui atsakyti į klausimą / išspręsti problemą geriau, nei tai daro Jūsų konkurentai. Kokybiškas turinys turėtų būti nuo 1000 iki 4000 žodžių, nes kuo daugiau teksto bus Jūsų puslapyje, tuo lengviau robotas supras apie ką jis yra. Kad pateikiamas turinys būtų lengvai skaitomas, papildykite jį nuotraukomis, infografomis ir video.
Nuotraukų optimizavimas – kiekviena nuotrauka turi savo pavadinimą ir „alternative tag“. Jis yra skirtas žmonėms turintiems regėjimo negalią, kurie naudojantis specialia programa, gali išgirsti nuotraukos pavadinimą ir aprašymą. Tuo pačiu tai yra papildomas būdas padėti paieškos sistemai suprasti apie ką Jūs rašote.
EAT (Expertise, Authority, Trust) – jeigu kuriate turintį jautriomis temomis, pvz. finansai arba sveikata, Google labai svarbu žinoti kas apie tai rašo, todėl jeigu šnekate apie mediciną, po straipsniu nurodykite savo laipsnį, išsilavinimą ir kitą svarbią informaciją, kad Google indeksuotų jog galima šituo šaltiniu pasitikėti.
Išorinis SEO
Visos Jūsų pastangos skirtos populiarinti savo svetainę už jos ribų ir gauti nuorodų iš kitų respektabilių svetainių į savąją. Tai itin svarbi SEO dalis, bet visgi viena sunkiausių, nes tai priklauso ne nuo Jūsų, o nuo tų svetainių savininkų, kurių prašote įsidėti nuorodas, kurios jų lankytojų srautą nuvestų pas Jus.
Pateikiame kelias nuorodų gavimo idėjas:
- Kurkite įdomų ir įtraukiantį turinį, kurio norisi dalintis socialinėse medijose, apie kurias norėtų rašyti spauda savo svetainėse.
- Mažesnėse rinkose labai gerai veikia tiesioginis prašymas patalpinti nuorodas į savo puslapį, didesnėse tokių prašymų yra labai daug, todėl neišvengsite didelės konkurencijos.
- Susisiekite su reitingų/sąrašų sudarinėtojais. Yra specialūs puslapiai, kurie sudarinėja įvairiausius sąrašus pvz. TOP 10 geriausių namų apyvokos prietaisų. Jeigu tai yra Jūsų verslo sritis, parašykite jiems laišką, pristatykite savo verslą bei produkciją ir galbūt taip gausite tikrai geras ir kokybiškas nuorodas į savo puslapį.
- Rašykite pranešimus spaudai ir kurkite spaudai patrauklias idėjas. Nuorodos iš spaudos turi gerą reputaciją Google sistemose, todėl kuo daugiau būsite minimi jų svetainėse, tuo aukštesnis bus ir Jūsų reitingas.
- Palikite viešus atsiliepimus. Jeigu turite tiekėjus ar partnerius, palikite jų puslapyje gražius atsiliepimus, nepamirškite pridėti savo įmonės pavadinimo ir nuorodos į puslapį.
Patarimai ir įrankiai
- Atnaujinkite turintį bent kartą metuose, bet jeigu įmanoma – dar dažniau. Kuo daugiau naujo turinio, tuo dažniau būsite matomas paieškos sistemos robotų.
- Rašykite statistinius straipsnius – jie vis dar veikia kaip geri nuorodų generatoriai į Jūsų puslapį iš kitų šaltinių.
- Optimizuokite savo Meta nurodymus.
- Jeigu Jūsų verslas yra lokalus – minėkite savo vietovę svarbiose vietose.
- Naudokite vidines nuorodas – iš vieno savo puslapio į kitą.
- Tikrinkite svetainės techninę būklę bent kartą per ketvirtį.
- Nekopijuokite kitų turinio ir taip pat pasistenkite nekartoti to paties turinio skirtinguose savo puslapiuose.
Naudinga informacija
Būtinas įrankis: Google Search Console
Puikūs SEO Blog‘ai: ahrefs.com/blog ir neilpatel.com
Nemokami raktažodžių paieškos įrankiai: Google keyword planner; Answerthepublic; Ubersuggest; Keywordstool.io
Mokami, bet geri SEO įrankiai: Ahrefs ir SEMrush
Svetainės greičio matuokliai: Pingdom, GooglePageSpeed, GTMetrix.
Ar jūsų puslapis draugiškas mob. įrenginiams? https://search.google.com/test/mobile-friendly
Patikrinkite visas nuorodas į jūsų svetainę https://moz.com/link-explorer
Patikrinkite ar jūsų svetainė neturi indeksavimo problemų: https://bit.ly/3a3grWM
Padarykite SEO auditą: SEO Analyzier
Nemokamas ir geras SEO kursas: https://ahrefs.com/academy/blogging-for-business