Marketingo sąvoką yra girdėjęs kiekvienas verslininkas, tačiau yra daugybė subtilybių, kurias svarbu suvokti norint pasitelkti šią sritį sėkmingam verslo įvaizdžio formavimui bei reklamai. Būtent todėl dalinamės su jumis svarbiausiais patarimais, kurie leis sklandžiai pradėti savo pažintį su marketingu!

1 PATARIMAS. Neretai marketingo specialistai „užsidaro” kabinetuose ir dirba ties savo užduotimis nematydami ir neįsigilindami, kokie procesai vyksta įmonėje. Tam, kad galėtumėte tinkamai atstovauti savo įmonę svarbu nepamiršti ,,prisiliesti” prie verslo – pamatyti ir prisiliesti prie produkto gaminimo ar pakavimo procesų, analizuoti klientų atsiliepimus ir komentarus. Nesvarbu, kokioje srityje dirbate, reikia nepamiršti nuolat domėtis, kaip veikia įmonė, nuo mažiausios iki didžiausios jos grandies. Itin svarbu suprasti produktą, suprasti procesus, be kurių jų nebūtų, nes tai leis žinoti ir įtikinti savo klientus, kodėl jie turi rinktis būtent jus, kokie jūsų išskirtinumai, ką unikalaus galite jiems pasiūlyti.

2 PATARIMAS. Dažnai įsivaizduojama, jog rinkos analizė, tikslinės auditorijos informacijos paieška bei kiti svarbūs aspektai reikalauja išskirtinių techninių priemonių, kurios privers išeikvoti nemažus finansinius išteklius. Bet tiesa yra tokia, kad daugumą žinių, naujienų bei reikalingų priemonių galite gauti nemokamai. Tobulėjimui visada naudinga ieškoti informacijos klientų atsiliepimuose, dirbti su jais siekiant tobulinti savo produktą, keistis remiantis konkurentų atsiliepimais, stebėti, kas jiems pavyksta arba nepavyksta, klausti bendruomenės nuomonės (dalyvauti forumuose, Facebook grupėse, ieškoti informacijos ar atsiliepimų jose).

3 PATARIMAS. Dar prieš pradedant kurti savo produktą reikia žinoti, kodėl žmonės turėtų jį pirkti. Šis dalykas itin svarbus, kai kuriamas turinys marketingui, todėl verta prisiminti, jog produkto kūrimas ir marketingas daromi kartu. Žinoma, svarbu ne tik transliuojama žinutė, bet ir pačio produkto kokybė, nauda. Tai paskatins klientus sugrįžti, kas yra labai svarbu, nes išlaikyti seną klientą pigiau negu pritraukti naują.

4 PATARIMAS. Dirbkite tikslingai turėdami marketingo taktiką. Itin efektyvi yra 4P marketingo taktika, susidaranti iš keturių aspektų, kurių kiekvieną privalote apsibrėžti kurdami savo prekę ar paslaugą – produktas, kaina, vieta, palaikymas (Product, Price, Place, Promotion).

  1. Produktas. Apgalvokite šiuos faktorius: kokybė, dizainas, savybės, prekės ženklas, pakuotė, paslaugos, garantija. Nepamirškite – net jeigu atrodo, kad jau viskas yra sukurta ir nieko naujo nebesugalvosi, visada reikia savo produkte ieškoti išskirtinumo, nes tik tai padės jį parduoti.
  2. Kaina. Kainodaros nustatymas:
  • Konkurentų analizė;
  • Produkto diferenciacija, kuri lemia jo kainą;
  • Sąnaudos ir pajamos;
  • Kuo produktas labiau išskirtinis, tuo jo kaina gali būti didesnė, tačiau kuo didesnė kaina, tuo mažiau vienetų parduodama.

Praktiniai patarimai:

  • Pasidarykite bent pusantrų metų pinigų srautų planą pamėnesiui. Jis padės susidėlioti lūkesčius ir juos suvaldyti.
  • Nesitikėkite turėti pelno nuo pat pradžių.
  • Diversifikuokite prekių/paslaugų krepšelį, kad turėtumėte produktų su skirtingomis kainomis.
  • Įvertinkite, ar produktas turės pakartotinį to paties kliento pirkimą ar turėsite kas kartą ieškoti unikalių pirkėjų.

3. Vieta. Galite pasirinkti ar norite pardavinėti savo produktą tiesiogiai arba per partnerius. Pardavimo vieta taip pat turėtų atitikti patį produktą ir jo kainodarą, t.y. sendaikčių turguose galite nerasti savo auditorijos, jeigu prekiaujate elektroniniais paspirtukais.

4. Palaikymas. Tai yra kaip jūs palaikysite savo produktą matomą ir patrauklų rinkoje. Tai gali būti:

  • Reklama;
  • Pardavimų skatinimas;
  • Viešieji ryšiai;
  • Aptarnavimas.

Praktiniai patarimai:

  • Kurkite ryšius, bendraukite – pavyzdžiui, naudinga siųsti asmenines žinutes naujiems sekėjams.
  • Įsivertinkite kliento kelią – nuo sužinojimo apie prekės ženklą, pirminės užklausos iki prekės gavimo – ir užpildykite tarpus, kad ši kelionė būtų sklandi, suprantami ir maloni.
  • Nebijokite akcijų ir aiškios jų komunikacijos – rašykite kainas, atsakykite į komentarus, kurie klausia apie tai ir pan.

Tikimės, jog visi šie patarimai padės labiau suprasti marketingą ir suteiks žinių, nuo ko pradėti, į kokius klausimus reikia atsakyti bei kaip kurti savo unikalų įvaizdį. Taip pat itin svarbu, jog ne tik formuotumėte savo marketingo strategiją, bet ir stebėtumėte rinką – ką parduoda konkurentai, kas jiems sekasi geriausiai, kas veikia, o kas ne. Toks tiek savo vidinės, tiek išorinės aplinkos stebėjimas leis sėkmingai pasiekti norimų rezultatų.

Related Posts