Manoma, kad socialiniam tinklui Facebook tapus reklaminių kampanijų meka, dalis vartotojų pervargę nuo reklaminio srauto, savo kasdienius įspūdžius palaipsniui iškelia į kitus socialinius tinklus. Tačiau nepriklausomai nuo to, Facebook vis dar išlieka didžiausias socialinis tinklas, vienijantis daugiau kaip 2 milijardus vartotojų visame pasaulyje ir generuojantis daugiau nei 22 milijardus reklaminių skelbimų paspaudimų kasmet. Kokie yra Facebook reklamos privalumai?
Pasiekiamumas
Facebook reklamos pagalba galite pasiekti net tuos, kurie šiuo tinklu nesinaudoja ar yra panaikinę savo paskyras. Tai padaryti padeda Messenger programėlė, kuri vis dar nerado sau lygių lengvo ir greito susirašinėjimo pasaulyje, bei galimybė savo reklamas rodyti ir Instagram platformoje. Kuriant reklamą Facebook itin lengva apsibrėžti savo tikslinę auditoriją, ne tik pagal geografiją, bet ir pagal demografinius rodiklius, pomėgius ar net pirkimo įpročius. Galima pasiekti informaciją ir apie tai, ar žmonės yra neseniai persikraustę, vedę/ištekėję, ar turi augintinių, o gal itin mėgsta keliauti – ir visus šiuos rodiklius galima valdyti nusimatant konkrečius išlaidų rėžius ir biudžetus – nuo dieninio biudžeto iki kainos konkrečiam laikotarpiui.
Facebook reklama Jūsų verslui gali padėti pasiekti įvairius tikslus: padidinti žinomumą, paskatinti pardavimus, gauti pirkėjų kontaktus (lead generation), kurti pakartotinės rinkodaros kampanijas (remarketing), analizuoti savo auditoriją ir pritaikyti šiuos duomenis platesnei komunikacijai.
Facebook reklama yra (palyginti) ganėtinai pigi. Jos kainą lemia keletas faktorių: skelbimo turinys, o tiksliau jo aktualumas pasirinktai auditorijai, net metų laikas (reklamos šventiniu laikotarpiu dažnai kainuoja brangiau).
Nuo ko pradėti?
Pirmasis žingsnis, kurį reikia padaryti kiekvienam vartotojui, yra susikurti verslo puslapį, kuris planuoja vystyti reklamą šioje platformoje. Kitas žingsnis – susikurti verslo (Facebook Business Manager) paskyrą. Šioje paskyroje galite valdyti net keletą puslapių, bei labai lengvai pridėti kolegas, kurie padės Jums su puslapių administravimu, suteikiant jiems tokias teises ir prieigas, kokias tik norite. Kuo geriau išmanysite verslo paskyros valdymą, tuo lengviau seksis pereiti prie sekančio žingsnio – reklamos kūrimo. Jeigu esate smulkaus verslo valdytoja(-s) ir svarstote ateityje savo socialinio tinklo paskyrą valdyti pati/ pats – susipažinkite su Business Suite platformomą – taip bus lengviau ateityje ne tik planuoti turinį, bet ir biudžetą. Jeigu šios sąvokos yra tikrai svetimos – apie socialinių tinklų valdymą ir administravimą galite pasikalbėti su komunikacijos specialistais. Jie ne tik plačiau pakomentuos veikimo principą, bet ir gali padėti kuriant Jūsų paskyras žingsnis po žingsnio ir viską susisieti į vieną grandinę.
Socialinio tinklo vartotojų piramidė
Bet prieš pradedant kurti reklamines kampanijas, svarbu suprasti kaip mąsto būtent Jūsų prekės ir paslaugos vartotojas, kas skatina jį pirkti, kaip lengviausiai pritraukti jo dėmesį ir pagal tai žinosite, tiek kokį biudžetą reklamai paskirti bei kokią žinutę ir kaip komunikuoti. Taigi, pirmiausia rekomenduojame susikurti tris reklamines kampanijas, kurios pasiektų skirtingas Jūsų auditorijos dalis, naudojantis paprasčiausios piramidės principu.
Įsivaizduokite, kad piramidės apačioje yra tie Facebook svetainės vartotojai, kurie visiškai nežino apie Jūsų vykdomą veiklą, todėl pirminis tikslas, būtų juos supažindinti su Jūsų verslu.
Reklamos turinys ir tikslas: Vartotojams reikia stengtis pateikti svarbiausią informaciją, kuri įtrauktų, užkabintų ir leistų pasiekti mažų, bet Jūsų verslo augimui svarbių tikslų – kelių Jūsų internetinio puslapių peržiūrėjimas ar konkretaus laiko išbūvimas jame.
Renkantis reklamos tikslą, reikėtų žinoti, kad Facebook turi algoritmus, kurie puikiai analizuoja savo vartotojų įpročius ir žino, kurie iš jų yra linkę tik reaguoti į jiems pateikiamą turinį (patiktukų ir emocijų paspaudimai ant vizualinio/ video / tekstinio turinio ar Jūsų verslo puslapio), o kurie iš tiesų gali būti potencialūs Jūsų pirkėjai. Reklamą kurkite turėdami mintyje tai, kad už ką mokėsite, tą ir gausite, todėl jeigu norite paskatinti pardavimus, nereikėtų reklamos tikslu pasirinkti srauto didinimo į puslapį ar įsitraukimo į publikuojamą turinį, o konkrečiai pasirinkti tą tikslą, kuris atves Jums potencialių pirkėjų. Tikslą reikėtų pasirinkti tokį, kokį Jūsų auditorija galėtų įgyvendinti, nes tam, kad reklamos kampanija surinktų pakankamai duomenų, jai reikia įvykdyti apie 50 numatytų veiksmų per savaitę. Tai labai gerai pagalvokite, ar Jūsų nepažįstanti auditorija gali per savaitę atlikti 50 pirkimų.
Reklaminis turinys nebūtinai turi būti ilgi tekstai. Auditorijų dėmesį labiau sukausto vizualinis turinys – kokybiškos prekių/ produktų nuotraukos, paslaugų video medžiaga ir svarbiausia, kad tik trumpam „užmetus akį“ – vartotojui jau būtų aišku, kuo ši prekė/ paslauga galėtų jam/ jai būti naudinga. Čia labai svarbu suprasti, kad jeigu prekė/ paslauga bus labai „nišinė“ – reklaminėms kampanijoms gali prireikti gerokai daugiau laiko, kad atrastų savo vartotoją/ pirkėją ir vien socialinio tinklo Facebook komunikacijos kampanijų gali nepakakti (arba tikslinė auditorija gali būti visai ne šiame tinkle, o pavyzdžiui – LinkedIn ar B2B kanaluose).
Biudžetas: Kad ir koks bebūtų Jūsų biudžetas skirtas reklamai, šiai auditorijos daliai reikėtų skirti pačią didžiausią jo dalį – 60 procentų, taip būsite tikri, kad kuo daugiau Jūsų tikslinės auditorijos vartotojų pamatys Jūsų siūlomą prekę ar paslaugą, susipažins su Jūsų verslu.
Kalbant apie biudžetą, verta paminėti, kad Facebook kiekvienai reklamos kampanijai siūlo pasirinkti tarp lifetime arba daily biudžeto. Paprastai tariant, jeigu norite, kad Jūsų reklamos kampanija veiktų tam tikrą laiką, per kurį išleistų Jūsų nustatytą kiekį pinigų, renkatės lifetime opciją, o jeigu norite, kad kampanija veiktų nuolatos, bet nenorite, kad per dieną būtų išleista daugiau negu tarkime 5 eurai, tai pasirenkate daily biudžetą. Efektyvumo skirtumo tarp jų tikrai nėra, todėl galite pasirinkti tiesiog pagal poreikį.
Reklamos formatas: Didžiausiai auditorijai reikia kaip įmanoma daugiau kokybiškos ir svarbios informacijos bei akį traukiančio turinio. Tam labai pasitarnaus „karuselės“ funkcija, kuri leidžia parodyti keletą skirtingų vizualų ar prekių, taip praplečiant susidomėjusių žmonių ratą.
Antrojoje piramidės dalyje yra siauresnė auditorijos dalis, kuri galimai jau yra susipažinusi su Jūsų siūloma preke, bei jaučia susidomėjimą.
Reklamos turinys ir tikslas: Ši auditorijos dalis, dėl pasikartojančios ir jiems patinkančios reklamos, jau žino Jūsų verslą ir galimai jaučia susidomėjimą, bet pirkti dar nesiryžta. Todėl pagrindinis tikslas būtų nuvesti šią auditorijos dalį iki prekės įsidėjimo į krepšelį.
Reklamos biudžetas: Piramidės viduryje esančiai auditorijai reikėtų skirti mažesnę dalį biudžeto, apie 25 procentus. Net jeigu jie dar ir neatlieka Jums tiesioginį pelną nešančių veiksmų, jie yra šilti pirkėjai, kuriuos galima palenkti savo pusėn tinkamai pasirinkus reklamos formatą.
Reklamos formatas: Mažesnei auditorijai užtenka ir vienos nuotraukos, kurioje nebūtina pateikti daug informacijos, o geriausiai veiks pasitikėjimą Jūsų verslu skatinančios rekomendacijos ar išskirtinis pasiūlymas.
Piramidės viršuje yra pati mažiausia Jūsų auditorijos dalis – tie, kurie yra pasiryžę pirkti arba tai jau padarę. Tam, kad būtų lengviau išsigryninti paskutiniąją auditorijos dalį, išanalizuokite jau egzistuojančių savo pirkėjų paveikslus. Pabandykite išsiaiškinti ko jie ieško Jūsų puslapyje, kokias prekes dažniausiai perka, iš kokios šalies ar regiono yra ir atrasite tuos žemiausiai kabančius vaisius, kurie padės Jums orientuotis kuriant reklamos kampanijas.
Reklamos turinys ir tikslas: Tai auditorijos daliai, kuri jau išbandė Jūsų siūlomus produktus ar paslaugas ir tiems, kurie yra nuolatiniai puslapio lankytojai bei domisi Jūsų produkcija ar pasiūlymams svarbu parinkti teisingas skatinamąsias priemones, kurių rezultatas būtų galutinis vartotojo kelionės tikslas – pirkimas.
Reklamos biudžetas: Mažiausią dalį savojo biudžeto – apie 15 procentų, reikėtų skirti mažiausiai auditorijos daliai. Svarbu nepadaryti dažnai daromos klaidos ir suvokti, kad mažiausiai auditorijos daliai yra skiriamas mažiausias biudžetas, nes taip ir Jūsų pardavimai kainuoja pigiausiai. Todėl jeigu tikėdamiesi spartesnių rezultatų paimsite dalį biudžeto iš didžiausios auditorijos dalies, Jūsų vartotojo kelionė uždarys betiksliame rate, kur tiems vartotojams, kurie jau žino ir pasitiki Jūsų prekiniu ženklu, bus nuolatos siūlomos reklamos, kurios vis brangs, o naujų vartotojų niekaip nepritrauksite ir rezultatai negerės.
Reklamos formatas: Siauriausiai auditorijos daliai, tereikia paskatinti pirkimo veiksmą, o tai labai lengvai galima padaryti pasirinkus žinutės siuntimo funkciją, kad būtų galima tiesiogiai parduoti jau susidomėjusiam klientui. Tuos, kurie jau yra pas Jus pirkę, tikrai paskatins specialūs pasiūlymai, nuolaidos ar jų kodai siunčiami naujienlaiškiuose. Kad patrauktumėte jų dėmesį, galite naudotis video formatu, kuris yra net 20 procentų efektyvesnis negu kiti, todėl jeigu tik turite technines galimybes, labai rekomenduojame sukurti trumpą video.
Ir kai šios trys kampanijos bus sukurtos ir paleistos, greičiausiai ne vienam iškils klausimas: „o kaip gi įvertinti, ar mano sukurta kampanija yra sėkminga“?
Reklamą reikėtų vertinti pagal tai kokį tikslą ji atlieka ir kiek tam tikras veiksmas Jums kainuoja. Reklamoms, kurios yra orientuotos į pardavimus, bene geriausias rodiklis išmatuoti jos efektyvumą yra reklamos grąža. (Purchase Return on Ad Spend). Ten rodomas numeris rodo kiek pinigų Jums sugrįžta už 1 išleistą eurą reklamai. Tai jeigu Jūsų grąža yra 20 eurų už investuotą 1 eurą, reiškiasi, kad reklama tikrai atlieka savo funkciją. Bet reikėtų pasižiūrėti ir į tai, kokį įsitraukimą ji generuoja (Outbound Click-Through Rate).
Jeigu rodikliai pateikiami ten atrodo atitinkantys investuotą biudžetą ir to investavimo grąžą, tai viskas gerai, o jeigu jie yra labai žemi, vadinasi reikėtų padirbėti ties pačiu reklamos turiniu. Reklamos, kurių tikslinė auditorija yra Lietuva, įsitraukimo rodiklis neturėtų būti žemesnis negu vienetas. Jeigu jis yra virš dviejų – galima laikyti, kad Jūsų sukurta reklama yra puiki ir neša Jums gerą pelną.
Pasitaiko ir tokių atvejų, kai reklamos rodikliai būna puikūs, bet pirkimų skaičius neauga. Tada reikėtų daryti išvadą, kad problema yra kažkur tarp prekės įsidėjimo į krepšelį ir pardavimo, o ne pačioje reklamoje. Galbūt Jūsų pirkimo sistema nėra patogi klientams, galbūt prekės grąžinimo sąlygos yra pateikiamos per daug painiai, o gal iš vartotojo yra prašoma atlikti veiksmus, kurių jis nepageidauja atlikti. Ne retai, jeigu prekės kaina yra didesnė, žmonėms yra sunku pasiryžti pirkimui iš pirmo karto, jie įsideda prekę į krepšelį, pasižiūri galutinę sumą su siuntimu ir tada jiems reikia poros dienų pagalvoti, ar tikrai to nori/gali sau leisti.
Svarbu nepamiršti, kad reklamos paskirtis yra atvesti vartotoją į Jūsų puslapį, supažindinti su siūlomomis prekėmis ar paslaugomis. Jeigu įsitraukimas yra geras, vadinasi, jog reklama padaro savo darbą, o tam, kad pirkėją įtikintumėte, reikia laiko, nuoseklumo, tęstinumo, analizavimo ir aktualių paslaugų reklaminių kampanijų. Jeigu vistik kampanijos neveikia – pagalvokite apie tikslinės auditorijos vietą – gal ji visai ne Facebook?