El. paštas – kokiais mitais netikėti ir ką svarbu žinoti apie šį marketingo įrankį?

Naujienlaiškiai nei vienam marketingo specialistui jau nėra naujiena. Deja, į šį kanalą neretai žiūrima skeptiškai, todėl jo pilnas potencialas retai būna išnaudojamas. Taip pat populiarus mąstymas, jog naujienlaiškius šiuolaikiniame pasaulyje pakeitė socialinių tinklų reklama. Tai nėra teisingas teiginys, nes nors ir efektyvūs, socialiniai tinklai atlieka kitas funkcijas. Pavyzdžiui, Jūsų kuriamas turinys socialiniuose tinkluose pasieks ne visus Jūsų sekėjus, o tai būtų lygu tam, kad išsiuntus elektroninį laišką, jo iš viso negautų dalis užsiprenumeravusių žmonių. Skamba keistai, tiesa? Naujienlaiškiai garantuoja, kad pranešimas, kurį išsiųsite klientui jį pasieks visuomet, o kiek žmonių jį perskaitys, priklausys nuo Jūsų kūrybiškumo bei kelių kitų priežasčių.

Dalykai, kurie neleidžia išnaudoti naujienlaiškių potencialo

Kaip dažnai susiduriate su nuomone, jog el. pašto marketingas yra nebeveiksmingas ir verta jį pakeisti kitomis marketingo formomis? Toks mąstymas gali stipriai apriboti Jūsų verslo galimybę pritraukti ir išlaikyti klientus, todėl norime pasidalinti keliais mitais, kuriuos atmesdami pasieksite gerų rezultatų pardavimuose:

MITAS, jog naujienlaiškiai lygu šlamštui

Dažnai įsivaizduojama, jog niekas nebeskaito el. laiškų dėl to, kad juose būna tik daugybė reklaminės informacijos, kuri ilgainiui pradeda erzinti ir nebėra veiksminga, nes žmonės paprasčiausiai pasirenka atprenumeravimo funkciją. Tiesa yra ta, kad siųsdami kokybiškus ir naudingos informacijos prisotintus laiškus ne tik, kad neerzinsite klientų, bet atvirkščiai – paskatinsite juos dar labiau įsitraukti, domėtis Jūsų teikiamomis paslaugomis arba produktais bei nuoširdžiai laukti Jūsų naujienlaiškio.

MITAS, jog el. laiškuose reikia nuolat siūlyti nuolaidas

Naujienlaiškius galite siųsti ne vien tada, kai norite pasidalinti naujiena apie išpardavimą, nuolaidą ar kitokį pardavimus skatinantį dalyką – laiškuose nebūtina visuomet akcentuoti kainų ar jų sumažėjimo. Pažvelkite į naujienlaiškius kiek kūrybiškiau – papasakokite apie produktus, kurie netrukus atsiras Jūsų parduotuvėje, naują partnerį, sėkmingą kliento patirtį ar pasidalinkite patirtimi iš savo verslo kasdienybės. Pernelyg dažnai siūlydami nuolaidas atrodysite neoriginaliai, o ir klientui pabos matyti vienodus pranešimus. Tuo tarpu įvairesni laiškai neleis Jūsų prenumeratoriui nuobodžiauti ir padės išlaikyti jo dėmesį ilgiau.

MITAS, jog kuo oficialiau bendrausite, tuo geriau

Nėra vieno atsakymo, kaip reikėtų kreiptis į savo klientus, todėl svarbiausia – apsibrėžkite, koks yra Jūsų „tobulas“ pirkėjas ir kaip jis norėtų, kad su juo būtų bendraujama. Nesitikėkite, kad įtiksite visiems, tad gavę vieną kitą nepatenkintą komentarą nenusivilkite ir laikykitės savo pasirinkto bendravimo tono. Atsižvelkite, ar Jūsų auditorija norės, kad su ja bendrautumėte profesionaliai, išlaikant atstumą, o galbūt draugiškai, nuoširdžiai, kreipiantis „Tu“. Verta žinoti, jog vis dažniau pasirenkamas pastarasis neformalus variantas, kuris leidžia kurti bičiulišką, asmeniškesnį santykį. Šiltas bendravimo tonas leis kurti emocinį ryšį, kuris užima vis svarbesnį vaidmenį technologijų pilname pasaulyje. Leiskite klientui suprasti, kad laišką rašė ne robotas, o žmogus, kuriam nuoširdžiai norisi pasakyti kažką naujo bei naudingo. Vis dėlto, kad ir kokį bendravimo variantą pasirinksite, jo laikykitės ir nekaitaliokite iš anksto pasirinktų kreipinių.

Kokiomis taisyklėmis verta vadovautis rašant naujienlaiškius?

El. pašto marketingas šiuo metu išgyvena savo renesansą, nes laikantis naujų, jau praktikoje ne vienos įmonės išbandytų taisyklių galima pastebėti kintančias tendencijas: klientams patinka gauti el. laiškus, jie jų ne tik laukia, bet ir atrašo, domisi bei teikia kitokį grįžtamąjį ryšį. Tačiau nuo ko reikėtų pradėti bei kaip išlaikyti kliento dėmesį bėgant laikui?

Mainykite el. paštą į dovaną

El. paštas yra vertinga informacija, todėl nei vienas žmogus jos dykai neatiduos – turite mainais pasiūlyti kažką, kas jam būtų vertingiau negu šie jo duomenys. Kiekviena įmonė pagal savo pobūdį pasirenka tai, ką gali suteikti klientui ir kas siejasi su jų vykdoma veikla. Tai gali būti ne tik nuolaidos kodas, tačiau ir nedidelis leidinys, pakvietimas į seminarą, video įrašas, straipsnis, kuriame klientas ras tam tikrus patarimus ar atsakymus į įdomius klausimus. Svarbu, kad tai būtų kokybiškas ir vertingas produktas, kuriuo gali susidomėti būtent Jūsų klientas.

Aiškiai komunikuokite ir siųskite laiškus reguliariai

Iš karto ir atvirai praneškite, kaip dažnai siųsite laiškus, koks bus jų turinys. Kai siūlote nuolaidas, aprašykite papildomas sąlygas, jeigu tokių yra. Aiški komunikacija sumažins nesusipratimų, pasipiktinimų bei žmonių, kurie atsisakys prenumeratos skaičių. Taip pat svarbu ir laiškų reguliarumas. Išsirinkę, kaip dažnai siųsite naujienlaiškius, laikykitės šio grafiko ir siųskite tą pačią savaitės dieną bei valandą. Nors ir nėra geriausio laiko, kuriuo išsiuntę naujienlaiškį gausite daugiausiai dėmesio, tačiau yra patys netinkamiausi laikai – jais laikomas pirmadienio rytas bei darbo pabaigos metas.

Viskas prasideda nuo antraštės

Antraštė yra kritinis taškas, kuriame pritrauksite arba prarasite skaitytojo dėmesį. Šimtus antraščių kiekvieną dieną matančioms akims reikės vos kelių sekundžių, kad nuspręstų, ar Jūsų naujienlaiškis vertas skaitymo, ar ne. Į antraštę sudėkite visą savo kūrybinę galią – geriausia, jeigu ji bus netikėta, netradicinė, galbūt netgi dramatiška ar šmaikšti – tokiu būdu išsiskirsite ir priversite klientą pagalvoti, jog tokia antraštė turi slėpti įtraukiantį pranešimą.

Užmegzkite emocinį ryšį

Dirbtinio intelekto pasaulyje žmogiškas jautrumas ir kūrybinis įkvėpimas bus tikra atgaiva Jūsų klientams, todėl nuo pat pradžių leiskite jiems pasijausti svarbiems. Ne pernelyg oficiali komunikacija, sukurs artimesnės, jaukesnės aplinkos įvaizdį, todėl klientas jausis taip, lyg bendrautų su savo draugu. Tai padaryti padės ir Jūsų vardo naudojimas – laiškus pasirašykite ne kaip įmonė, o kaip joje dirbantis žmogus. Malonus bendravimas su klientais visuomet yra vienas geriausių būdų sukurti dar sklandesnę patirtį. Pats naujienlaiškis turėtų būti lengvai skaitomas, kad neprarastumėte dėmesio dar pačioje laiško pradžioje, todėl rašykite taip, kaip pasakotumėte istoriją pažįstamam žmogui. Ir, žinoma, didelį dėmesį skirkite taisyklingam rašymui ir aiškiai sakinių struktūrai.

Nepamirškite – klientas yra Jūsų herojus, todėl vadovaukitės taisykle, jog nerašote klientui pasigirti apie save, rašote, kad primintumėte, jog Jums klientas yra svarbus ir norite su juo pasidalinti informacija, kuri atneštų jam naudos. Taigi, turinys turi būti visuomet nukreiptas į adresatą bei jam vertingas. Teiraukitės prenumeratoriaus apie jį, kalbėkite apie jo poreikius, įtraukite jį ne tik įdomiomis istorijomis, dovanomis, pasidalintais resursais, tačiau ir apklausomis. Kiekvienam žmogui svarbu būti išgirstam, tad galėdamas palikti atsiliepimą, įvertinimą bei atsakymus į įvairius klausimus, jis jausis svarbus, turintis galimybę kažką keisti.

Nežinote, nuo ko pradėti?

Užduotys Jums:

  • Visų pirma, išsiaiškinkite, kas yra Jūsų idealus klientas. Aprašykite, kas Jūsų klientui svarbu, įdomu, kokios jo problemos. Taip žinosite, ką Jūsų prenumeratorius norėtų išgirsti, kas jam bus aktualu. Žinoma, klientų tipų yra ne vienas, tačiau Jums reikėtų apgalvoti, koks klientas iš Jūsų perka dažniausiai.
  • Gaukite jo el. pašto adresą. Tai padaryti galite siūlydami kažką dovanų mainais: nuolaidą, nedidelį leidinį, nemokamą webinarą, resursą – straipsnį.
  • Išlaikykite klientą jį įtraukdami. Nuolat dalinkitės ne tik nuolaidomis ar naujomis prekėmis, bet ir pasakokite apie savo verslą. Pasidalinkite įdomiomis patirtimis, kodėl Jūsų verslas yra išskirtinis, vertingas, kaip jis pagerins kliento gyvenimą.
  • Sukurti vertę turite ne tik norėdami gauti el. pašto adresą, bet ir vėliau, todėl retkarčiais pasidalinkite mokymais, straipsniais ar leidiniais, kurie būtų naudingi Jūsų naujienlaiškio prenumeratoriui.
  • Nuolat palaikykite ryšį. Laiškus siųskite reguliariai, nedarykite ilgų pertraukų, kad klientas paprasčiausiai Jūsų nepamirštų.
  • Kartais pasiūlykite kažką ypatingo. Pasidalinkite nuolaidos kodu, skirtu, tik naujienlaiškio prenumeratoriams. Priminkite apie jo galiojimo laiko pabaigą papildomais laiškais.
  • Veskite jį aukštyn savo vertės laiptais. Nenustokite stebinti prenumeratorių – negalvokite, jog jeigu gavote naują el. pašto adresą, daugiau nieko daryti nereikia. Įdėkite pastangų siekdami pasiūlyti kažką dar naudingesnio.

Patogus naujienlaiškių įrankis pradedantiesiems gali būti Mailer lite – čia galėsite ne tik kurti ir siųsti naujienlaiškius, bet ir gauti ataskaitas apie prenumeratorių aktyvumą.

Dar keli svarbūs patarimai

  1. Naudokite „double-opt-in“ funkciją – klientui prisiregistravus suteikite galimybę patvirtinti el. paštą. Tokiu būdu įsitikinsite, jog Jūsų laiškas nenuėjo į šlamštą, tai padės ir kitiems laiškams pasiekti klientus lengviau. Kol kas dar nėra tikslių charakteristikų, kuo skiriasi šlamštas ir ne šlamštas, todėl labai svarbu įsitikinti, kad klientai gauna Jūsų naujienlaiškius nuo pat pradžių.
  1. Vos tik klientui prisiregistravus atsiųskite jam prisistatymo laišką. Jame papasakokite, kas esate, kaip dažnai siųsite el. laiškus bei koks bus jų turinys. Taip išvengsite nesusipratimų ateityje.
  1. Pranešimas/pasiūlymas dovanai gauti mainais į el. paštą gali atsirasti po tam tikro laiko, kurį potencialus pirkėjas praleidžia svetainėje. Tokiu būdu leisite jam susipažinti su svetainės turiniu ir sumažės tikimybė, kad bus atsisakyta galimybės gauti naujienlaiškį.
  1. Viename laiške pasakokite apie vieną dalyką. Kitaip tariant, jeigu norite pranešti apie nuolaidą, naujienlaiškį ir skirkite jai. Bandydami sutalpinti kelis dalykus į vieną laišką rizikuojate, kad prenumeratorius pamirš arba neatkreips dėmesio į kažkurį iš jų.
  1. Prieš siunčiant laišką klientams, pirmiausia išsiųskite sau ir perskaitykite. Tai padės suprasti, ar tekstas aiškus ir lengvai skaitomas, kokį jausmą sukelia jo turinys bei ar nepamiršote nieko paminėti. Be abejonės, svarbu peržiūrėti ir sakinių struktūrą, gramatines klaidas.
  1. Nors labai norisi, kad gavę laišką klientai iš karto skubėtų įsigyti Jūsų produktų, nereikia pamiršti, kad kiekvienas laiškas yra tik švelnus pardavimas (angl. soft sale). Kartais galite ir stipriau paskatinti pirkėjus, pavyzdžiui, kartą į pusmetį išsiųsti ypatingai pardavimus keliantį naujienlaiškį.

Jeigu vis dėlto nusprendėte, jog naujienlaiškių kūrimui savo laiko skirti negalite, patikėkite tai specialistams, kurie ne tik žinos, ko vengti, bet ir ko reikia sėkmingam naujienlaiškiui.

Leave a comment