Pirmajame straipsnyje „Elektroninė prekyba ir pardavimai: ką svarbu žinoti? (I dalis). Prekės, asortimentas, apskaičiavimai“ pateikėme išsamią informaciją apie tai, į ką svarbu atkreipti dėmesį svarstantiems žengti žingsnį į elektroninę prekybą. Šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime techninius internetinių parduotuvių aspektus – ką svarbu žinoti startuojant su techniniais elektroninės parduotuvės kūrimo darbais.
Elektroninių parduotuvių kūrimo įrankiai
Elektroninių parduotuvių kūrimui rinkoje galite atrasti įvairių jų kūrimo įrankių. El. parduotuves susikurti galima naudojant populiariausias rinkoje WordPress Woocommerce, Shopify ar PrestaShop turinio valdymo sistemas (TVS). Taip pat galite kreiptis į internetinių svetainių kūrimo agentūras, kurios neretai Jums pasiūlys savo sukurtus sistemų modelius. Tiesa, minėtose platformose Jūs būsite nepriklausomi nuo savo el. parduotuvės kūrėjo ir esant poreikiui, galėsite jį pakeisti kitu, kuris dirba su būtent šiomis platformomis. Įsigijus puslapį iš agentūros, tikėtina, kad prireikus korekcijų jau būsite priklausomi nuo konkrečios agentūros egzistavimo.
Techniniai duomenys
Jeigu elektroninę parduotuvę kursite per aukščiau minėtas turinio valdymo sistemas, viena iš užduočių Jums bus išsirinkti savo el. parduotuvės temą. Tema – tai siūlomas el. parduotuvės dizainas. Minėtos turinio valdymo sistemos pasiūlys Jums gausybę temų, iš kurių galėsite išsirinkti, kaip atrodys Jūsų internetinė prekybos erdvė.
Besirinkdami temą atkreipkite dėmesį į tai, kokio pobūdžio bus Jūsų svetainė. Atkreipkite dėmesį į meniu dalį, prekių atvaizdavimo modelius, ar tema yra suderinta su visais šiais laikais vartotojų naudojamais įrenginiais (kompiuteriais, mobiliaisiais telefonais ar planšetiniais kompiuteriais). Apgalvokite, ar Jums bus reikalinga vieta video talpinimui.
Kitas svarbus aspektas – svetainės talpinimo serveris ir domenas (internetinės svetainės pavadinimas). El. parduotuvių kūrėjai neretai prašo šiais duomenimis pasirūpinti patiems, kadangi visa tai yra Jūsų nuosavybė, tačiau jeigu neturite žinių į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis serverio ar domeno paslaugas – kūrėjai gali Jus nukreipti tinkama linkme ir padėti susitvarkyti su šia užduotimi. Įprastai svetainės kūrėjams turėtų būti pateikiami tik FTP ir duomenų bazės prisijungimo duomenys, o visi kiti duomenys turėtų saugiai likti tik Jūsų žinioje.
Jeigu jau įsigijote svetainės talpinimo planą, tokiu atveju svarbu, kad serveris atitiktų reikalavimus, taip pat reikalinga, kad būtų įdiegtas SSL sertifikatas.
Poreikių iškomunikavimas – labai svarbu, kad Jūsų lūkesčiai būtų maksimaliai pateisinti. Jeigu Jūsų el. parduotuvės kūrėjas nežinodamas Jūsų poreikių Jums jau žada sukurti el. parduotuvę greitai ir žemesnėmis, nei rinkos kainomis – tai jau signalas, kad kažkas gali būti ne taip. Siekiant susikalbėti su savo el. parduotuvės kūrėju, galite iš anksto atsakyti į šiuos klausimus ir atsakymus pateikti darbų vykdytojui, taip gerokai palengvindami vieni kitiems darbų pradžią.
- Ar Jūs turėsite tik vieną parduotuvę?
- Kiek Jūsų parduotuvėje numatoma kalbų ir kiek valiutų? Kuri iš jų bus pagrindinė? (Labai svarbu, nes ta kalba bus diegiama ir administracinė aplinka)
- Koks preliminarus numatomas produktų kiekis? (Nuo to priklauso ar bus diegiama labiau išplėtota paieška, ar užteks preliminarios)
- Koks numatomas lankytojų srautas? (Nuo to priklauso Jūsų svetainės serverio apkrova ir galingumas)
- Į kokią auditoriją Jūs orientuojatės? Ar yra numatomas kažkoks klientų amžius? (Nuo to priklauso svetainės inovatyvumas)?
- Kokiu būdu Jūsų svetainėje bus galima atsiskaityti už paslaugas? (Paysera/ PayPal/ Lizingas/ grynieji pristatymo metu/ tiesioginis pavedimas banku/ kt. ?)
- Kokie yra numatomi prekių pristatymo būdai? (Ar tai bus kurjerių siuntos/ Atsiėmimas pašto skyriuose/ Gyvas atsiėmimas/ kt. ?(Nuo to priklauso kokius modulius reikės programuoti Jūsų svetainėje).
- Ar Jums reikės papildomo apmokymo, kaip naudotis Jūsų svetaine (kaip talpinti į ją produkciją, keisti pagrindinę informaciją ir kt.?
- Ar Jūs turėsite savo produktų apskaitos sistemą? Ar svetainėje produktai turėtų atsirasti rankiniu būdų (susidėsite patys), ar jie turės būti įdiegti automatiškai iš kažkokios Jūsų turimos aplinkos?
- Ar turėsite konkrečių pageidavimų savo svetainėje (nekalbant apie socialinius tinklus)?
Atsakius į šiuos klausimus išsigrynina esminiai kūrimo įrankiai – reikalingi apmokėjimo, pristatymo moduliai, prekių kėlimo įrankiai ar galimybės, bendros svetainės dizaino idėjos ir serverių poreikis. Bet tai dar ne viskas.
Internetinių parduotuvių higiena
Jūsų el. parduotuvės lankytojas pirmiausia atkreips dėmesį į vizualinį prekių pateikimą, jų reikšmingumą jų kasdieniame gyvenime ir, žinoma, konkurencingą kainą. Tačiau jeigu puslapyje pateikiama informacija bus pateikta per sunkiai – per daug teksto, per mažai vizualinio parodymo, nebus klientų atsiliepimų, bus apsunkintas pirkimas – tai klientą atbaidys nuo tolimesnio pirkimo. Turinys – pati svarbiausia kiekvieno puslapio dalis.
Kaip teisingai klientams pateikti savo prekių asortimentą?
- Nuotraukos. Tai vienas iš esminių aspektų, į ką svarbu atkreipti dėmesį formuojant prekių asortimentą. Klientas atėjęs į Jūsų elektroninę parduotuvę, vos per tris sekundes, vien iš vizualinio turinio, gali nuspręsti jam patinka Jūsų siūloma produkcija ar ne, todėl labai svarbu, kad nuotraukos būtų kokybiškos ir profesionalios.
- Aprašymai. Jeigu nuotrauka patraukia kliento dėmesį, tada jis domisi toliau ir pereina prie prekės aprašymo. Prekių aprašymai turi būti pakankamai detalūs, kad klientui nekiltų papildomų klausimų apie prekės medžiagą, funkciją ar priežiūrą. Jis taip pat turi būti parašytas taisyklinga kalba, sukeliantis malonias emocijas ir skatinantis įsigyti.
- Pristatymas ir prekių grąžinimo terminai. Sekantis aspektas, kuris labai svarbus klientui – kada jis savo užsakytą prekę gaus, todėl iš karto po prekės aprašymu reikia pateikti aiškius pristatymo terminus bei prekių grąžinimo sąlygas.
- Teigiami atsiliepimai. Paskatinti klientą nedvejoti atlikti pardavimą, labai gerai padeda reali atsiliepimų skiltis, kur prekę įsigiję klientai gali palikti savo komentarus apie prekės kokybę, naudojimą ir kita. Teigiami atsiliepimai gali padidinti konkrečios prekės perkamumą net 30 procentų!
- Komunikacijos kampanijos. Pasiekite savo klientą savo reklaminių kampanijų dėka. Kokius kanalus pasirinkti priklausys nuo to, kur dažniausiai lankosi Jūsų tikslinė auditorija. Socialinių tinklų komunikacijos pagalba galite ne tik padidinti klientų srautą į puslapį, bet ir sukurti pasikartojančias reklamines kampanijas, kad klientams apie Jus nuolat primintų pats puslapis.
Nepamirškite, kad kokybiška el. parduotuvė ir nuosekli komunikacija apie Jūsų parduodamas prekes arba paslaugas – ilgainiui atneš ne tik patirtis, bet ir rezultatus. Sėkmės kūryboje!