4 žingsniai sėkmingo socialinio turinio kūrimo link

Turinio kūrimas gali būti itin įdomus, tačiau ir bauginantis procesas, ypatingai tuomet, kai nežinote, nuo ko pradėti ir kokiais žingsniais sekti. Tam, kad turinio kūrimas būtų sėkmingas, tai reikia daryti nuosekliai ir laikytis keletos taisyklių, kurios padės išnaudoti socialinius tinklus jūsų naudai. Nepamirškite, kad net ir tobulai atlikdami visus žingsnius, greitų rezultatų nepasieksite – turinio kūrimas yra ilgalaikis darbas, todėl nereikėtų nusivilti, jeigu jūsų socialinių medijų kanalai iš karto nesulauks tiek dėmesio, kiek norėtumėte. Auginkite savo auditoriją palaipsniui ir taip įsitikinsite, jog jūsų kuriami tekstai ir vizualai yra aktualūs bei naudingi jūsų auditorijai.

1 ŽINGSNIS. Pirmiausia būtent nuo to ir reikėtų pradėti – apsibrėžti ir žinoti savo tikslinę auditoriją ir rašyti ne vien tik tai, kas yra aktualu jums, o tai, kas būtų įdomu ir ką nori sužinoti jūsų auditorija. Tai suprasti padės „tobulo“ kliento aprašymas – apgalvokite ne tik jo demografinius bruožus (amžių, lytį, atlyginimą, specialybę), bet ir kas jam svarbu, kuo jis gyvena, kokios jo vertybės ir hobiai. Tai padeda suprasti kliento problemas ir suteikia galimybę pateikti jų sprendimus, kurie būtų įgyvendinami būtent su jūsų paslaugomis ar produktais. Tiek demografiniai, tiek socialiniai faktoriai padės apsibrėžti kalbėjimo toną, kuriuo kreipsitės į savo sekėjus – žaismingas ar rimtas, profesionalus ar šmaikštus. Kalbėjimo tono vertėtų laikytis ir nekeisti, kad visa komunikacija būtų vientisa, pavyzdžiui, jeigu nusprendėte į savo klientus kreiptis „tu“, tokį kreipinį ir išlaikykite.

Tikslinėje auditorijoje svarbu apsibrėžti tris dalykus: baimes, skausmus ir tikslus/lūkesčius, kurie yra susiję su jūsų produktu, pavyzdžiui, jeigu siūlote asmeninių fotosesijų paslaugą, su tuo susijusi baimė galėtų būti – pozavimas prieš objektyvą. Tokiu atveju galite kurti turinį, kuris paskatintų, patartų, ką padaryti, kad ši baimė būtų mažesnė, pvz.: kaip atsipalaiduoti prieš kamerą arba kaip natūraliai pozuoti nuotraukoms.

Kartais gali būti sunku suprasti, ko reikia jūsų auditorijai, todėl tokiu atveju į pagalbą ateis rinkos analizė, kuri yra vienas geriausių būdų, kaip pažinti savo auditoriją. Rinkos analizę galite atlikti su apklausų pagalba, taip pat stebėdami konkurentus ir kitais būdais, kuriuos pasirinkti gali padėti marketingo specialistai.

2 ŽINGSNIS. Be abejonės, svarbu pažinti ne tik savo klientą, bet ir patiems save, todėl būtina išsigryninti prekinį ženklą. Tai padaryti padės atsakymai į šiuos klausimus – kodėl pradėjote savo verslą, kodėl jūsų verslas gyvuoja, kas pritraukia klientus, kuo išsiskiriate iš savo konkurentų? Pažinokite savo prekę – kas yra jūsų produktas, kam jis skirtas, koks jūsų išskirtinumas.

3 ŽINGSNIS. Kai turėsite pakankamai informacijos apie save bei savo klientus, laikas susipažinti su turinio kategorijomis, formatais ir kitais svarbiais aspektais, kad pradėti būtų lengviau.

Turinio misija yra įkvėpti, parodyti „kaip“ bei sukurti ryšį, todėl būtent tai ir turite stengtis padaryti vadovaudamiesi egzistuojančiomis turinio kategorijomis:

  • Edukacinis – kai norite išmokyti arba parodyti.
  • Įkvepiantis – kai siekiate motyvuoti, įkvėpti, paneigti mitus, išmokyti daryti kitaip.
  • Pokalbio – kai norite kalbėtis, diskutuoti, įtraukti, klausytis.
  • Pasitikėjimo – kai įrodote, jog tai, apie ką kalbate, veikia (kai pasidalinate klientų patirtimis, rezultatais ar pan.)

Svarbu išlaikyti ir struktūrą, kuri yra tinkama būtent tekstams socialiniuose tinkluose:

  1. Įžanga – apie ką kalbėsite.
  2. Sudominimas/kabliukas – kažkas, kas bus itin artima jūsų sekėjams.
  3. Pagrindinė informacija – tai, ką norite pasakyti.
  4. Call-To-Action/raginimas veikti – tokie žodžiai kaip: paspauskite nuorodą mano aprašyme, pasekite X profilį, atkreipkite dėmesį, pakomentuokite, išsisaugokite, pasidalinkite, atsakykite į klausimą, prisijunkite ir daugybė kitų.

Vis dėlto pati svarbiausia taisyklė yra ta, kad tekstas turi būti lengvai suprantamas visiems arba bent jau jūsų tikslinei auditorijai, todėl stenkitės mintis dėstyti aiškiai, neapkraukite teksto moksliniais terminais, net jeigu kalbate rimtomis temomis. Taip pat teksto dalys, pastraipos turi būti atskirtos tarpais, simboliais, kad skaityti būtų dar paprasčiau.

Savo komunikacijai galite išsirinkti kelis pagrindinius formatus, kuriais norėsite bendrauti su savo auditorija: įrašai, stories, ilgi/trumpi video, reklamos. Taip pat naujienlaiškiai, bendruomenės, webinarai, renginiai, tinklaraščiai.

4 ŽINGSNIS – keli patarimai pabaigai:

  • Jeigu kūrėte turinį anksčiau – peržvelkite savo buvusią komunikaciją, atpažinkite, ką darėte negerai, o ką – teisingai. Tai padėti pastebėti gali jūsų sekėjų įsitraukimo rodikliai.
  • Supraskite, kokia auditorija jus seka ir kuo ji domisi: bendraukite, atrašykite į komentarus, klauskite ir kitaip palaikykite ryšį – tai padės rinkti informaciją ir palaikyti bendruomenės gyvavimą.
  • Nebijokite kartotis, nes kas dieną „suvartojamo” turinio kiekis itin didelis, todėl žmonės lengvai pamiršta net ir juos sudominusią informaciją.
  • Turinį kurkite remdamiesi jūsų auditorijos baimėmis, skausmais ir tikslais bei atsižvelgiant į turinio misijas bei kategorijas.

O svarbiausia – nepasiduokite po trumpo laiko, nes rezultatai nebūtinai ateis greitai, todėl dirbkite nuosekliai ir mėgaukitės savo sekėjų bendruomenės kūrimu!

Leave a comment